לאור דרישות המשטרה: "הילולת האור החיים זקוקה לתקציב"

נתי קאליש No Comments on לאור דרישות המשטרה: "הילולת האור החיים זקוקה לתקציב"

מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל בפנייה דחופה לשרים ולראש עיריית ירושלים: בלי מימון לא נוכל לקיים את הילולת האור החיים הקדוש

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל, פנה בדחיפות לראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, לשר לענייני ירושלים מאיר פרוש, לשר השיכון יצחק גולדקנופף, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ, לשר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, לשר המורשת עמיחי אליהו וביקש מהם לדאוג לתקציב עבור הילולת האור החיים הקדוש שתתקיים באמצע חודש תמוז הבעל"ט.

במכתבו מתריע קריספל, כי היעדר תקציב יקשה על קיום ההילולא, שהיא האירוע השני בגודלו אחרי הילולת הרשב"י במירון. על פי הנתונים קרוב ל-100,000 איש צפויים לפקוד את הציון הקדוש במהלך ימי ההילולא.

בישיבה שקיים קריספל עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, הציבה המשטרה שורה של דרישות כתנאי לקיומו של האירוע. הדרישות היו הן בהיבט הבטיחותי כלקח מאסון מירון וקרלין. והן בהיבט הביטחוני לאור ההסלמה הביטחונית והמיקום של ציון האור החיים בהר הזיתים.

בדיקה מקצועית שנערכה על ידי מועצת בתי העלמין, העלתה כי התקציב הדרוש לשם קיום ההילולא בתנאים של המשטרה, עומד על כ-2,000,000 מיליוני שקלים.

"ברור לכל שללא מקורות מימון הולמים להילולא החשובה הזו, ומתוך דאגה לשלומם של המתפללים והמבקרים בציונו של ה"אור החיים" הקדוש, המשטרה וגורמי הרישוי השונים לא יאפשרו את קיומה של ההילולא כמידי שנה בשנה ומתחם בית העלמין יהיה סגור חלילה בפני המתפללים", התריע קריספל במכתבו לשרים ולראש עיריית ירושלים. "מעבר לחשיבות של קיום ההילולא לכבודו של מרן האור החיים הקדוש זיע"א, ישנה חשיבות ראשונה במעלה לנוכחות יהודית ברחבי הר הזיתים ובמיוחד בעת הזו".



0 תגובות